Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

NU ÄR DET NOG!

Av Kottarna - 20 februari 2009 23:01

Jag sätter ner foten. Hårt och bestämt.

Det räcker nu! Vi kan inte bete oss på det här sättet mot varandra, oavsett om vår vänskap skall leva vidare eller ej. Skärpning!


Jag är så trött på att det här ska ta en massa energi. Att vi inte står för våra misstag utan skyller ifrån oss. Att vi är så himla dåliga på att be varandra om förlåtelse, och att vi hellre dömmer än friar. Vi väljer per automatik "sidor" utifrån vem vi själva står närmast, utan att bry oss om bakgrunden. Och jag säger inte att jag på något vis skulle vara annorlunda än er andra. Jag gör precis likadant. Men ska man förändra något måste man börja med att förändra sig själv.


Och nu räcker det! Vi har sårat varandra. Blivit sårade. Och vi är för jäkla envisa för att erkänna att vi kanske har haft fel. Vad är det här för något? Det här är inte vi. Det här är inte Kottarna. Det här är I N T E den vänskap vi lade grunden för för sex år sedan.


Kanske har vi genom åren vuxit ifrån varandra. Kanske orkar vi inte längre acceptera ett beteende som gått oss på nerverna hela tiden. Kanske har vi ingenting gemensamt längre. Kanske är vår vänskap över. Men då får vi ta mig tusan låta den vila i frid. Vi kan inte hålla på och vara så himla typiskt tjejiga. Skriva saker på bloggar, hinta men aldrig säga något rätt ut. Det går inte. Den vänskap vi hade är värd mer än så.


Nu är det nog. Jag sätter ner foten.


Och jag börjar med mig själv.


Jag ber uppriktigt om er förlåtelse för alla de gånger jag valt att prata med någon annan om problemet istället för att gå direkt till den av er det har gällt. Jag ber om förlåtelse för de gånger jag felaktigt känt mig bortglömd eller orättvist behandlad. Jag ber om förlåtelse för de hårda ord jag har sagt eller tänkt om någon av er. Jag ber om förlåtelse för de gånger jag dömmer er på förhand. Jag ber om förlåtelse för de gånger jag varit självisk. Jag ber om förlåtelse för så himla mycket. Men jag ber inte om förlåtelse för det här.


Vi är inte de tonåringar vi var. Vi är (tro det eller ej) vuxna kvinnor. Och vi ska kunna hantera våra konflikter på ett betydligt bättre sätt än vad vi har gjort den här gången. Det är dax att "man-up" och stå för vad man gjort, att stå för vad man tycker.


Jag är er evigt tacksamma för den vänskap vi har haft. För våra tjejkvällar. För alla de gånger då vi regerat på dansgolvet. För alla omgångar Mario Party. För de telefonsamtal som vi haft. För er omtanke. För att ni stått för mat och husrum när jag varit på besök. För att ni lade ner så mycket pengar på min möhippa och mitt bröllop. Och på vår inflyttningsfest. Det är så mycket värdefulla minnen som håller på att förstöras, förgöras, förträngas på grund av att vi beter oss på det här sättet.


Jag tycker om er. Även om jag inte tål er ibland.

Emma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kottarna - 5 april 2009 23:11

Okej. Jag ska verkligen säga adjö till den här bloggen. Jag vill nog bara försäkra mig om att jag sagt att jag vill säga, så att jag slipper bära på massa ilska framöver.   Kommer någon av er ihåg senaste gången jag grät inför någon av er?   Kommer ...

Av Kottarna - 26 mars 2009 20:57

Jag kan inte hålla mig längre.   Ni får gärna ha en egen blogg om ni vill, men den kanske ska ha en annan adress i så fall, och så bör den väl inte vara kopplad till MIN e-mailadress... :P   Jag röstar för att vi raderar den här bloggen. Jag blir b...

Av Kottarna - 26 mars 2009 19:57

Jag funderade dock häromdagen på att döpa om bloggen till något med systrar och byta lösenord så det bara är min och Lenas blogg - eftersom det bara är vi som skriver här! Försökte verkligen inte, trots att det lät som det, kasta ut någon. Men det kä...

Av Kottarna - 26 mars 2009 19:50

Det har blivit mycket svårare att skriva här efter allt som hänt, inte bara här utan allt i hela världen tänkte jag först, men i hela min värld. Alltså inte bara sånt som direkt hänt mig utan människor som är delaktiga i "min värld".   Idag är jag så...

Av Kottarna - 15 mars 2009 11:29

Känner mig fortfarande rätt nedslagen av allt som har hänt. Mitt liv har aldrig varit enkelt och jag har fått axla alldeles för mycket ansvar under min uppväxt. Jag kan inte skriva om allt här, vågar knappt nämna något faktiskt. Jag vet att jag är lå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards