Alla inlägg under oktober 2008

Av Kottarna - 29 oktober 2008 12:05

...where you didn't listen and you didn't caaaree, so I'm floating, I'm floating on aaaiir...


Usch vad jag inte gillar den låten med Anastacia, men ändå har jag haft refrängen i huvudet hela dagen(har varit vaken i 6 timmar nu för annars kan andra tänka att dagen precis har börjat). Jag förstår inte texten heller. Floating on air låter ju som något bra, något man vill göra, men hon gör det för att något inte lyssnade och brydde sig? Please explain!


Igår började jag vakta Whiskas och jag ska göra det tills på fredag. Den biten har jag skrivit om i metrobloggen, här tänkte jag berätta om min träning. Whiskas adoptivmamma äger en träningscykel så jag satte mig på den och cyklade i "normal cykel-promenads-takt", som jag sa till Anonym, under ett avsnit av that 70s show. Efter jag ätit min billiga middag(ägg) fick jag för mig att jag skulle cykla allt vad jag kunde i 15min.

Jag cyklade allt vad jag kunde i 2min och sen gick jag till att bara cykla väldigt snabbt resten av tiden. Jag höll på att dö efter en stund och tänkte att "Nu måste det snart ha gått nästan 15min", kollade på timern och då var det 10min kvar! Jag kommer ihåg exakt vad jag tänkte när jag såg det: "You gotta be kidding me!!" och så insåg jag att jag nog skulle dö, men att jag inte tänkte ge upp för det. Tio minuter senare hade jag inte dött, men jag var genomsvettig och benen var som nudlar.


Ska försöka köra samma idag och imorgon också, men sen kommer K hem och då får jag nog inte hänga där om dagarna. :P


Eva


Eva
Av Kottarna - 28 oktober 2008 16:31

Och nu hittar jag det inte nånstans.. Kan nån hjälpa mig?

Idag har jag nog inte fått nånting alls gjort. Jag har förvisso varit uppe tidigt och släppt ut hästarna (jobbar för en annan i stallet och tar hans fodringar), samt satt igång en tvätt nu på eftermiddagen, och hjälpt min mamma med hur man gör på facebook. Men jag skulle ju lära mig en massa viktiga saker inför tentan nästa vecka! Men inget sånt fick jag gjort, jag kunde inte förmå mig att lära mig, jag öppnade boken, men inget kom in. Jag har tappat fokus, kan man gå till polisen och anmäla det försvunnet?


Jag tror att det beror lite på att jag fick lite samvetskval igår efter att jag hade beställt min nya hoppsadel, den kostar 6500 ungefär vilket är helt ok egentligen, men just nu känns det som mycket pengar att slänga ut bara sådär. Men jag får försöka ha i minnet att jag ska sälja min gamla hoppsadel också, och då kommer jag få igen 3500 ungefär. Men det är ändå 3000, fast iofs ska ju hon som haft Laida nu betala igen mig för veterinärkostnaden när hon blev halt hos dom för ett tag sen. Så det blir 1500 som jag får igen där med, så om man ser det i det ljuset så är det "bara" 2000 som jag förlorat, och då är det ju inte så farligt faktiskt. Och jag behöver verkligen en sadel som passar oss bättre, så jag ser det som en investering i vår hoppkarriär. Föresten, nån som är intresserad av en santa cruz hoppsadel? Det är inget fel på den, det är egentligen en väldigt bra sadel, det är bara det att min häst är för mycket i uppförsbacke så på henne hamnar man i stolsits, annars är det en jättefin sadel. 17 i sits och vid bom. Tabacco brun. Nypris 6500kr. Maila mig på magnina2@hotmail.com om ni är intresserade.


Nina

Av Kottarna - 27 oktober 2008 18:00


 

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag har varit in och läst flera gånger men inte orkat skriva något. Har fortfarande ont i mitt högra öra. Fick ju öroninflammation (för första gången i mitt liv!) natten mot fredag. Fy tusan vad ont det gjorde när jag vaknade den natten. Tyckte så synd om mig själv. Sen kunde jag inte sova nästan något den natten och skulle upp tidigt, lämna barnen på dagis och sedan iväg och jobba i fredags. Det var inte roligt. Nu har jag ätit penicillin sedan i fredags eftermiddag och läkaren sa att jag nog skulle må bättre redan på lördag. Men det gör fortfarande ont, så jag är lite orolig att inte penicillinet fungerar som det ska...Men jag har ju fortfarande halva kuren kvar, så jag får väl vänta och se.


Sitter med mina båda busungar i knät nu. Ibland är de så jobbiga med sina bråk sinsemellan och när de är trotsiga, eller får raseriutbrott. Värst av allt är när dem gnäller (det är mest Josef som gör det...). Men som nu och ganska ofta är de helt underbara och så lättsamma. Och de är väldigt lugna och snälla när man är hemma hos någon, t.ex när det är släktmiddag och vi är ganska många. Då verkar det som om de tycker det är så spännande med allt folk och alla ljud omkring dem så de sitter mest bara stilla och lyssnar och tittar. :)


*Kramar*

Av Kottarna - 27 oktober 2008 16:01

Jag glömmer t.o.m bort att jag fått lön idag. Jag kan tyvärr inte göra så mycket med den, måste fortsätta hålla mig under 50kr per dag när jag inhandlar frukost, lunch och middag. Idag blir det två små burkar med sparris för 4,50kr styck och till det Hollandaisesås som jag redan har hemma - och det blir min middag. Jag ligger back ca 250kr i min matbudget och då har jag inte råd med så mycket mer dom närmaste dagarna. Suck suck. Förhoppningsvis kan jag åka förbi mitt (snart) nya hem imorgon med nån väska och ett par påsar och så måste jag försöka hitta någon som hjälper mig att skjutsa mina andra 12 lådor. :S


Vad jag egentligen inte är glad över är mitt hjärta som fått upp ögonen(?) för helt fel person. Jag kan inte gå in på mer detaljer varken här eller i min metroblogg eftersom...Ja, jag kan inte säga eftersom(eller varför om ni gillar riktig svenska mer än min...) här. Om jag vore helt anonym skulle jag ju kunna avslöja mycket, men vi kanske kan ta det på telefon? Lena har jag redan pratat med, men det innebär ju inte att hon är helt hundra på vem jag snackar om. :P

Eva
Av Kottarna - 27 oktober 2008 15:45

Hej hopp! Nu har jag varit till Laidis och hälsat på! Hon kände igen mig! :) Det såg ut som att hon inte riktigt kunde förstå att jag var där. Och sen efter att jag stått och borstat henne i över 1,5 timma (hon var smutsig) tills att hon var ren och fin igen så stod vi och kliade varandra och pussade på varandra jättelänge, hon är så go! Så nu håller jag på och beställer en bättre hoppsadel  så att vi ska kunna träna bättre i framtiden, jag håller dessutom på och funderar ut vilken hingst jag ska betäcka henne med till våren för min prinsessa ska få bli mamma. Boxplats har vi i stallet så det är bara att hämta hem henne. Det ska bli mysigt att ha henne hemma igen!


Men på vägen dit höll jag på att köra över en ekorre, men jag tror att den klarade sig för jag hittade inge blodstänk eller nåt på bilen. Men det var så hemskt! Det kom bilar både bakom mig och i mötande trafik så jag kunde varken värja över på andra sidan eller tvärnita. Då hade jag ju förmodligen orsakat en stor kedjeolycka för vi körde ju 90 och det var många bilar i farten. Iaf så försökte den ju hinna över vägen men när den märkte att jag var förnära med bilen så kröp den ihop till en liten boll och försökte skydda sig. Jag höll på att dö av skräck över att jag kanske hade kört över den stackars lilla sötnosen! Den var så sjukt söt när den kröp ihop, den måste ha varit så rädd! Usch va jag önskar att den klarade sig, inte bara från mig utan från dom som var bakom mig också. Jag försökte iaf pricka in så att den skulle hamna mitt mellan hjulen så att den inte skulle sugas in under däcket eller nåt. Hoppas hoppas att den klarade sig. Jag ringde Björn och störtgrät efteråt! Jag klarar inte sånt där. Men sen såg jag ju att det inte fanns några spår alls på varken hjul eller bil så jag tror itne att jag körde på den....


Idag firar jag och Björn 10 månader och 2 månaders förlovning.

Älskar honom, han hade köpt ett jättefint halsband från Efva Attling samt min önskeparfym dkny apple Delicious Night. Han är bäst! Själv ska jag bjuda honom på middag och bio.


När vi precis förlovat oss på Loftet:

Favorit i repris:

Nina

Av Kottarna - 26 oktober 2008 13:02

I år ska jag vara en dark angel på Halloween :) Jag ska ha en svart, glittrig klänning(kort och tight of course), svarta vingar, svart gloria och mörkt smink. Håret lockar jag om jag får tag på en locktång...Självklart måste jag se till att bli fotad i min utstyrsel :)


Nu måste jag ut och promenera och handla mat.


Eva

Eva
Av Kottarna - 25 oktober 2008 13:58

Nu har jag bestämt mig för att åka iväg och hälsa på Laida imorgon, jag hade egentligen tänkt göra det idag, men jag fick inte låna bil. Och det blir lite väl långt för att ta moppen känner jag. ;) Iaf så ska det bli roligt att se henne, men jag är också lite orolig för att hon ska ha glömt bort mig. Jag önskar ju såklart att hon inte har gjort det, och att det blir en såndär skön Black Beauty reunion... För er som inte vet vad det är så är det ett uttryck jag myntat efter att ha sett Black Beauty alldeles för många gånger och älskar stunden då Beauty och Joe återser varandra efter så många år. Beauty är så oerhört svag och orkar knappt röra sig, men tillslut förmår han sig till att göra sin signature move, och gnäggar sådär som han gjorde då dom lekte ute på ängen för många många år sedan. Allt för att Joe ska se att det är han. Ojojoj.... så hjärtgripande! Nu hoppas jag naturligtvis inte att Laida ska må så dåligt som Beauty gjorde där, men att hon iaf gnäggar lite när hon hör mig ropa på henne, sådär som hon alltid gjort. Jag ska iaf ta med mig äpplen till henne så att jag om inte annat kan muta mig till en puss. ;)


Nä nu måste jag kolla på Black Beauty igen känner jag, det tycker jag att ni andra också borde göra, för det är en vacker film. Så det så!


Älskar min Laidis... och saknar henne... jättemycket


Nina


Av Kottarna - 24 oktober 2008 19:52

...kind of...


När jag halkade på marken i mina Adidasskor för att det regnade(inte underskylt, bara vanligt regn) insåg jag att jag nog inte kan ha dom på mig hela vinter oavsett hur måna tjockstrumpor jag har på mig...Jag suckade varje minut för att jag behövde riktiga vinterskor och det var inte alls inplanerat i min budget...Jag suckade när jag provade olika skor som antingen var fula eller för små. Ett par bröt nästan min tå. Jag var under 30min nästan säker på att tån faktiskt var bruten, men efter ett tag började smärtan försvinna så dte var nog inte så. :P


Men i alla fall. Jag hittade ett par som det stod 149kr på, men dom andra som såg exakt likadana kostade 199kr så jag var lite osäker när jag gick mot kassan. I kassan stod tjejen som plötsligt försvunnit fårn dagis(jobbade som fröken) och nu insåg jag ju varför - hon ville sälja skor till mig ;P


Skorna är riktigt bekväma, ulliga och varma, söta och framförallt - dom har en rejäl sula! Och för 149kr slutade jag att sucka. Jag fick ju trots allt oväntade pengar igår när jag modellade...(Har jag skrivit lite om i den andra bloggen)


Eva

Eva

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards