Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Kottarna - 22 oktober 2008 12:43

Emma tyckte att jag skulle låta bli att köpa skor den kommande månaden och det låter ju som en bra idé, men i verkliga livet försöker jag nästan varje dag att låta bli att köpa skor, kläder, godis, dyr mat m.m Varje dag måste jag kämpa allt vad jag kan för att inte köpa något jag egentligen inte behöver. Jag köper saker till andra också fast jag just nu lever på lånade pengar. Mitt shoppingberoende har aldrig varit så här innan, eller har det det? Det kanske bara är så att jag aldrig haft råd innan...


Jag har gjort upp en budget över alla nödvändiga saker som ska inhandlas kommande månad så som mat, medicin, glasögon m.m Och som det ser ut så har jag fler utgifter än inkomster, men förhoppningsvis får jag en ganska rejäl lön efter allt extraarbete. Åtminstone så det går jämnt upp.


Men förra månaden köpte jag godis för mina allra sista pengar trots att jag inte visste vilken dag jag skulle få lön och pengar från csn. Och igår började jag planera ett tårtinköp. Jag tänkte köpa en hel tårta(på fem bitar) och äta den alldeles själv. Jag använder mina matpengar till godis och skor och tänker att jag kan äta burkmajs resten av veckan så går det ihop ändå...Det här är inte bra! Dom senaste dagarna har jag varit ganska duktig på att inte slösa och jag lyckas hålla mig under 50kr när jag handlar mat. Jag har satt en övre gräns på 50kr per dag till frukost, lunch och middag. Började med 100kr, men det blev för mycket.


Vart skaffar man hjälp mot shoppingberoende?


Eva

Eva

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards