Alla inlägg den 14 november 2008

Av Kottarna - 14 november 2008 10:35

 

Jag är så hes och hostig. Jobbade igår och i förrgår fast jag nog egentligen borde varit hemma och kurerat mig. Men jag är ju glad för det lilla jag får jobba så jag har ingen lust att sjukanmäla mig så länge jag inte bär på något väldigt smittsamt! Men igår när jag jobbade så tyckte en arbetskamrat till mig att jag borde försöka få en tid till en läkare, för han tyckte det lät som om jag kunde ha mykoplasma (han hade själv haft det förut och det är tydligen väldigt smittsamt). Det är visst en typ av lunginflammation. Men jag tror egentligen bara att jag har något envist virus. Sen är dem ju lite "roliga" distriktssköterskorna på hälsocentralen. Jag ringde nämligen dit från jobbet igår för att försöka på en läkartid. Hon tyckte att jag skulle åka hem från jobbet och ta det lugnt, men annars verkade hon inte det minsta bekymrad över att jag har varit sjuk i en månad och att jag kunde vara smittsam så jag inte borde jobba av den anledningen. Hon sa att om hostar håller i sig i 3-4 veckor till eller om jag skulle få 39-40 graders feber så skulle jag ta kontakt igen. Bra va! :S


Idag är jag iaf hemma med mina små busar. Borde städa och hade planer på att träffa en kompis och hennes tre barn idag, men jag vet inte om jag orkar något av det...


*Kramar* 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards