Alla inlägg den 22 november 2008

Av Kottarna - 22 november 2008 12:54

Vet ni vad... nu har jag lyckats med nåt tok igen! Igår när jag skulle ta in hästarna så hade ju mörkret fallit så man såg inte så bra. Och så när jag tog in unghästen så stod Lukas som var med mig helt blickstilla på gångvägen från hagarna och sen när vi kommit nära så rörde han på sig lite och då blev såklart Lenora jätterädd och hoppade mot mig, olyckligtvis landade hon på fotknölen och tryckte till ordentligt... det gjorde ont.


Direkt efter när jag försökte sätta ner foten så kändes det som att den gick igenom liksom, att det inte tog emot, om ni förstår hur jag menar. Sen gjorde det så ont att jag inte kunde röra på foten eller nånting alls, så jag blev jätterädd att den var helt av. Jag satte ner den i snön för att kyla foten och då blev det lite bättre. Så jag hoppade in på ett ben, med hästen som krycka på andra sidan och så fortsätte jag tills alla hästar var inne, för jag kan ju inte bara lämna hästarna ute. TIllslut gick jag och kollade hur det såg ut och det var inte så farligt tyckte jag. Men det var svullet och blårött över knölen och ledbanden. Så jag tänkte att jag behandlar det som en stukning och kylde ännu mer innan jag lindade om.


Pappa skjutsade in mig (och Björn) till sjukhuset där Björn envisades med att det bara var en stuknign och att det inte behövde röntgas så tillslut tog vi bara kryckorna och åkte för att hämta min nya sadel och handlade lite :D :D :D (den är jättefin!)


Men sen under kvällen blev det mycket mycket värre och jag tror nu att foten kanske ändå har en spricka nånstans och att jag borde ha stannat kvar och röntgat när jag ändå var där.. Usch va det gjorde ont, jag har nog aldrig haft så ont i min fot förr och ändå har jag ju fått frakturer i dom förut (alltid pga hästarna eller slalom skall påpekas, farliga sporter det där)


undar om jag kanske ska åka in till akuten igen, och slåss med alla pensionärer som står i kön till ortopeden såhär års. Kan bli lång väntan känner jag.


AJa, jag återkommer senare och säger hur det har gått.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards