Alla inlägg den 17 november 2008

Av Kottarna - 17 november 2008 19:10

Jo det händer andra saker i mitt liv också, jag har umgåtts med B, R och S(mina enda vänner i Skåne, eller njae i Lund och Malmö. Har ju en vän i Kristianstad också.), bråkat med R, umgåtts med S igen och hennes vän SS(hihi)...Men ändå skriver jag mest bara om Mr Fireman och även om jag skriver hans fina smeknamn som även är hans jobb så tycker jag faktiskt att det är lite jobbigt att han faktiskt är brandman. Såg en minut av Ladder 49 igår, bytte kanal och började oroa mig för allt han skulle kunna råka ut för.


Aja. Det var inte det jag ville tala om. Jag ville höra med er om ni tror att han försökte bjuda med mig på han och hans brors resa eller hur jag ska tolka det? Nu kan ju inte ni läsa hans betoning, men försök tolka ändå - ni är ju kvinnor. :P


Han: "Vad ska du göra till sommaren?"
Jag: "Eeeh, jag vet inte."
Han: "Jag och min bror tänkte ju åka runt till olika städer i Sverige...(kort paus). Vi har rest överallt, men aldrig inom Sverige."
Jag: "Vad kul. Jag vill också se hela Sverige. Jag har alltid tänkt att jag ska se Sverige innan jag ser resten av världen..."


Jag svarade på mitt sätt för att jag tänkte om han försökte bjuda med mig så ville jag visa att jag kanske var intresserad. Men samtidigt är det lite läskigt att planera så långt in i framtiden för jag är livrädd för att binda mig i nuläget.


Vi pratade även om att jag var lite rädd att bjuda hem honom utan att fråga han jag är inneboende hos och efter vi(jag och brandmannen) pratat om det lite så säger han: "Men du måste ju få bjuda hem pojkvänner."

Han sa det på ett sätt så det var väldigt oklart om han menade i allmänhet eller om han faktiskt syftade på sig själv.


Help me girls!




Eva


(Tack vare B vet jag i alla fall hur gammal han är, nu ska hon bara ta reda på varför han har det msn-namnet han har. Nej jag kan inte fråga själv, jag är 10år - högst.)

Eva
Av Kottarna - 17 november 2008 19:03

Prata inte i telefon med någon som är sjuk för det här är andra gången jag blir sjuk efter att ha pratat med en annan sjukling. Det var Lena som smittade mig med denna halssjukdom som bestal mig på min röst från fredag och över hela helgen. Idag är jag hes, men jag får i alla fall fram ljud. Det läskiga är ju att jag inte träffat någon annan med samma sjukdom och jag visste inte exakt vad Lena hade utan jag beskrev det för henne som att det kändes som någon höll stryptag på mig hela tiden och då sa hon att det varit samma för henne...


Första gången jag blev smittad via telefon var jag ca 6-7år och moster var i USA med vattkoppor. Jag pratade med henne och någon dag senare var jag täckt av röda prickar.


Men nu när det hände mellan mig och Lena kunde jag inte låta bli att tänka att det var något slags tvillingsyndrom som vi har fast vi inte är tvillingar. Vi vet ofta vad den andra ska säga och vi känner varandras smärta så varför inte känna varandras sjukdommar också..? Hmm?


Och ett råd till min syster är att fråga herr bror innan du nämner honom, han kan råka döda dig för det och så fort du läst det här så måste jag döpa om honom till något annat så ingen förstår att vi har en bror. Han var nämligen väldigt sträng när jag började skriva i min blogg.



Eva

Eva

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards