Alla inlägg den 27 september 2008

Av Kottarna - 27 september 2008 17:35

Har ni sett det här? Det är så hjärtskärande...

 


"En herrelös papillon försöker med livet som insats släpa sin överkörda vän från vägen i staden Qinhuangdao i norra Kina.

När bilarna närmar sig skyddar kamraten den döda kroppen med sin egen. ” Hundar är enormt lojala. När någon i flocken är döende stannar de kvar och ger värme, skydd och känslomässigt stöd”, säger hundpsykologen Marie Hansson."  kopierat från aftonbladet.


Jag kan bara hoppas att någon tillslut hjälpte den stackars lilla hunden. Själv sitter jag och gråter en flod just nu. Jag tycker så himla synd om den lilla stackaren. Han ser så förtvivlad ut, på en av dom andra bilderna ser det ut som att den försöker peta på sin kompis för att säga -kom igen, vakna nu! Vi måste härifrån! Oh jisses.... det är så sorgligt.


Nina

Av Kottarna - 27 september 2008 09:06

Idag är det något bättre med värken. Det var nog klokt att vara hemma från jobbet igår, annars hade det säkert varit ännu ondare idag. Jag pratade med en kvinna på sjukvårdsrådgivningen igår som trodde att det var en nerv som kommit i kläm som gjorde att höger armen domnar bort (svar på din fråga Emma ;P). Det är lite otäckt att ha så ont i nacken. Ont i axlarna och ryggen kan man ju ha lite titt som tätt, men ont i nacken brukar jag normalt inte ha. Hoppas jag får det att släppa snart. Ska se om jag kan hitta någon som kan massera mig idag...Paul kanske? :D Han ska komma och hämta barnen idag så jag får vara barnledig i helgen. Får se om jag orkar hitta på något roligt ikväll eller om det bara blir en lugn kväll framför teven?


Barnen är förresten ute på baksidan och leker för sig själva just nu. Skönt att de  har blivit så pass lättsamma. Så länge de har varandra så är de för det mesta nöjda. :)


*Kramar*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards